Nauwkeurige periodieke controle in Utrecht

Periodieke controle UtrechtKinderen hebben een gebit wat erg gevoelig kan zijn voor ontstekingen, tandsteen en daarmee ook gaatjes. Het behandelen van gaatjes is vaak erg pijnlijk voor kinderen en kan daarnaast zorgen voor vervelende complicaties op latere leeftijd. Om dergelijke situaties tegen te gaan is het belangrijk om de tanden van uw kinderen en uzelf goed te (laten) onderhouden. Enerzijds doet u dit zelf door uw tanden tweemaal per dag goed te poetsen, anderzijds kunt u een periodieke controle uit laten voeren door een tandarts in uw regio. Bij een periodieke controle loopt een tandarts uw gebit of dat van uw kinderen na op eventuele gaatjes, ontstoken tandvlees en op bijvoorbeeld problemen met de wortels van uw tanden en kiezen. Voor het uitvoeren van een periodieke controle in Utrecht bent u bij onze tandarts van harte welkom! Onze tandarts helpt vele gezinnen met het gezond houden van hun tanden en kiezen.

Belang van periodieke controle in Utrecht

Zeker in de pubertijd van kinderen zijn tanden ontzettend gevoelig voor gaatjes doordat kinderen veel frisdrank drinken, snoepen en hun lichaam nog in ontwikkeling is. Pas rond 20- of 21-jarige leeftijd zal het gebit stabiliseren en neemt de kans op gaatjes en andere complicaties af. Juist in de pubertijd is het van groot belang om het gebit goed te onderhouden en gaatjes tijdig te voorkomen. Bij een periodieke controle in Utrecht kijkt een tandarts niet alleen of er sprake is van gaatjes in het gebit van het kind, maar ook of er tandsteen in het gebit zit. Waar mogelijk zal een tandarts dit tandsteen direct verwijderen, wat pijnloos en snel gedaan wordt.

Aantal periodieke controles per jaar

Het is raadzaam om eens per half jaar een periodieke controle uit te laten voeren. Dit kunt u eventueel terugbrengen naar eens per jaar gecombineerd met een bezoek aan de mondhygiënist. Echter kan een periodieke controle teveel vanzelfsprekend nooit kwaad!