Kies trekken in Utrecht

Kies trekken Utrecht

Hoewel het geen pretje is om een kies te laten trekken kan het soms noodzakelijk zijn om van een vervelende pijn af te komen. Wanneer een kies of tand bijvoorbeeld dermate is aangetast door tandplak en andere vormen van tandbederf, heeft het vullen van gaatjes vaak geen zin meer. Het trekken van deze tand of kies kan dan zorgen voor het wegnemen van de pijn die u aan deze tand of kies heeft. Wacht niet te lang, een kies trekken in Utrecht helpt u snel weer van de pijn af!

Laat uw kies trekken in Utrecht

Ook het creëren van ruimte kan een reden zijn om een kies te laten trekken door de tandarts in Utrecht. Zeker bij jongere mensen is het trekken van een kies soms noodzakelijk om de overige tanden en kiezen in een nette rij te krijgen. Tot slot kunnen ook de verstandskiezen een reden vormen om een kies te trekken. Een verstandskies kan bijvoorbeeld scheef groeien of kan dermate zijn aangetast dat het teveel werk voor een tandarts is om alle gaatjes te vullen.

Kies trekken in Utrecht

De tandarts in Utrecht zal u in veel gevallen aanraden gebruik te maken van een verdoving bij het trekken van een tand of kies. De verdoving zorgt ervoor dat u zelf geen pijn voelt bij het trekken van de kies in Utrecht, terwijl u het proces wel kunt blijven volgen. Bij het trekken van een tand of kies, zal een tandarts eerst een deel van het tandvlees rond de te trekken kies weghalen, zodat deze meer grip op de tand of kies heeft. Bij een verstandskies moet vaak meer tandvlees verwijderd worden dan bij een gewone kies. Zeker wanneer de verstandskies scheef in uw kaak ligt.

Heeft u het vermoeden dat er een tand of kies getrokken moet worden uit uw gebit? Onze tandarts in Utrecht geeft u graag een passend advies! Mocht een behandeling bij ons niet mogelijk zijn, dan wordt u doorverwezen naar een kaakchirurg.